I samband med årets upplaga av Årets Byrå har nu båda parter beslutat att även integrera en årlig studie som ska mäta hur starka byråernas varumärken är på marknaden. Studien kommer omfatta både spontan och hjälpt erinran. Den första studien drar i gång nu i september och resultatet av denna del kommer kunna presenteras i början av december i år.

"För oss på Regi är det naturligt att även mäta byråernas varumärkesstyrka bland landets köpare av kommunikationsbyråer", säger Robert Skölfman VD på Regi.
 
"Många av våra medlemmar har efterfrågat den studie vi nu kommer att genomföra tillsammans med Regi. Det ska bli väldigt spännande att se utfallet senare i höst" säger Linda Nilsson VD på KOMM. 
 
För mer information kontakta:
Robert Skölfman
VD Regi 
robert.skolfman@regi.se 
070-770 53 85 
 
Linda Nilsson
VD KOMM
linda@komm.se 
08-679 08 13

Om Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM)
KOMM (Sveriges Kommunikationsbyråer) är en branschorganisation för byråer som verkar inom reklam, kommunikation, design, pr, event, content, digital, varumärke & media. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se.

 


Kontakt


Linda Nilsson

VD Sveriges Kommunikationsbyråer

linda@komm.se