Matias Palm-Jensen blir huvudjuryordförande i Guldägget. Bakom utnämningen står styrelsen för branschorganisationen Sveriges Kommunikationsbyråer.

Matias Palm-Jensen blir huvudjuryordförande i Guldägget. Bakom utnämningen står styrelsen för branschorganisationen Sveriges Kommunikationsbyråer.

Palm-Jensen är Creative President för byrån Farfar som har gjort internationell succé med kampanjer för kunder som bland annat Nokia, Diesel och Björn Borg.

- Vi har i flera års tid arbetat aktivt med att spegla kommunikationsbranschens utveckling, vårt namnbyte är det senaste uttrycket av det arbetet. Marknads- och informationschefer lägger allt mindre fokus på traditionell reklam och med Matias får vi för första gången en ordförande som inte är en traditionell reklamare, säger Elisabeth Ström, styrelseordförande i Sveriges Kommunikationsbyråer.

Matias är en av Sveriges mest meriterade juryrepresentanter i tävlingssammanhang - både på hemmaplan och internationellt - med erfarenheter från tävlingar som Cannes Lions, Eurobest, Clio Awards och 100-Wattaren i bagaget. Dessutom har han själv varit med och vunnit de ädlaste statyetterna i flera av tävlingarna.

- Tävlingarna brukade vara en plats där branschen möttes, umgicks och festade. Men för varje år som går blir de mer av träningsläger. Byråerna som lyckas bäst är de som tar intryck av andra och satsar på att lösa problem på nya sätt. Jag tror och hoppas att Guldägget nästa år kommer att spegla det och vara en milstolpe i vår utveckling, det ser man bara på vilka typer av kampanjer som uppmärksammas just nu. Guldägget 2010 är helt enkelt en tillställning få har råd att missa, säger Matias Palm-Jensen.

Två nya kategorier på galan i april
Guldägget belönar Sveriges mest kreativa kommunikation och syftar till att föra svensk kommunikation framåt. Under 2009 öppnade tävlingen för internationella bidrag och i årets Guldäggstävling lanseras två nya kategorier - event och produktion.

Bidragsinlämningen för Guldägget öppnar den 10 december och pågår till den 22 januari 2010 och tävlingen avgörs vid en gala på Factory den 15 april.

För mer information kontakta:
Matias Palm-Jensen, huvudjuryordförande Guldägget, 0733-210 000
Morgan Öberg, informationschef Sveriges Kommunikationsbyråer, 070-377 65 64

Om Guldägget
Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldägget.se

Om Sveriges Kommunikationsbyråer
Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se




Kontakt


Anna Magnberg

Projektledare

anna@komm.se

0763 96 84 21

Linda Nilsson

VD Sveriges Kommunikationsbyråer

linda@komm.se