Sveriges Reklamförbund och Sveriges Annonsörer har tagit fram nya gemensamma rekommendationer för upphandling av kommunikationsbyrå.

Sveriges Reklamförbund och Sveriges Annonsörer har tagit fram nya gemensamma rekommendationer för upphandling av kommunikationsbyrå. Syftet är att skapa en väl fungerande byråvalsprocess för såväl uppdragsgivaren som de inblandade byråerna.

- Jag är mycket glad att vi kan presentera nya spelregler som annonsörerna stödjer fullt ut. Byråerna lägger ned mycket tid och engagemang på att delta i olika pitcher. Med den nya rekommendationerna hoppas jag vi kan medverka till bättre urvalprocesser för alla inblandade, säger Björn Rietz, vd för Sveriges Reklamförbund.

- Tillsammans med Sveriges Reklamförbund har vi arbetat fram dessa rekommendationer eftersom vi båda i slutändan vill samma sak, nämligen att kund- byrårelationen ska utvecklas till ett partnerskap, säger Max Apéria, byråvalsrådgivare på Sveriges Annonsörer.

På Sveriges Reklamförbunds webbplats finns de nya rekommendationerna publicerade: http://reklam.se/kommunikationskopare/pitchar/rekommendation

Den 27 maj arrangeras ett gemensamt frukostseminarium där de nya rekommendationerna kommer att vara huvudämne. Anmäl dig här: http://reklam.se/node/2571

För mer information kontakta:
Björn Rietz, vd Sveriges Reklamförbund, 0733-207382
Morgan Öberg, informationschef Sveriges Reklamförbund, 070-377 65 64
Anna Lindström, pressansvarig Sveriges Annonsörer, 0763-40 99 20




Kontakt


Anna Magnberg

Projektledare

anna@komm.se

0763 96 84 21

Linda Nilsson

VD Sveriges Kommunikationsbyråer

linda@komm.se