Young Lions Sweden är tävlingen där unga kreatörer tävlar för att få representera Sverige i den internationella Young Lions tävlingen. Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM) kan stolt presentera en meriterad jury med gedigen erfarenhet och stark kompetens inom de olika tävlingsdisciplinerna.

Briefen för tävlingen släpps imorgon, 2 mars kl.15.00, och tävlingskategorierna för 2022 är Media, Film, PR och Digitalt. Ny kategori för i år är Film, något som både KOMM och Tv4 som är huvudsponsorer, är förväntansfulla inför. KOMM, som sedan 2004 är Sveriges representant för Cannes Lions, kan efter en noggrann och genomtänkt process presentera de fem namn som kommer att besluta vem som kommer att få representera Sverige i Young Lions tävlingen.

2022 års jury: 
Roshanak Fatahian, Head of digital operations and Diversity & Inclusion Director, Nord DDB Sthlm
Agnes Stenberg-Schentz, Art Director, Forsman & Bodenfors
Adam Gäfvert, Art Director, KING
Emma Thorp, vd, Publicis Groupe Sweden
Joseph Borenstein, Vice President, BCW

“Att gå igenom bidrag för Young Lions kommer att vara så otroligt inspirerande och det är en enorm ära att få vara med och utse vilka nya stjärnskott vi skickar vidare till Cannes”, säger Roshanak Fatahian, jurymedlem och Head of digital operations and Diversity & Inclusion Director på NORD DDB Stockholm.

När briefen släpps har de tävlande en vecka på sig. Juryn kommer att belöna ett team per kategori. 

Prisutdelning kommer att ske i april. För att läsa mer om tävlingen och anmäla ett team besök komm.se/young-lions-sweden/.

Om Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM)
KOMM (Sveriges Kommunikationsbyråer) är en branschorganisation för byråer som verkar inom reklam, kommunikation, design, pr, event, content, digital, varumärke & media. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se.

Om Young Lions Sweden
Sveriges Kommunikationsbyråer är representanter för Cannes Lions sedan 2004. Young Lions Sweden är en uttagningstävling för den internationella tävlingen Young Lions i Cannes. Tävlingen går ut på att efter en given brief från en välgörenhetsorganisation skapa exempelvis en varumärkesidentitet, PR-kampanj och/eller digital-kampanj beroende på vilket kategori man väljer att tävla i. De vinnande teamen i respektive kategori koras av en jury bestående av framstående kreatörer och markandschefer i kommunikationsbranschen. Läs mer här!


Kontakt


Anna Magnberg

Projektledare

anna@komm.se

0763 96 84 21

Linda Nilsson

VD Sveriges Kommunikationsbyråer

linda@komm.se

Emma Klingborg

PR & Kommunikation

emma@komm.se

070 29 04 135