KOMM tillsammans med partner Citypaketet kommer under november månad att ta årets vinnande bidrag från Cannes Lions på turné. Turnén besöker Stockholm, Göteborg och Malmö.

Varje år arrangeras världens största tävling i reklam - Cannes Lions - på franska Rivieran och i år har KOMM och Citypaketet återigen det stora nöjet att bjuda in till visning av bidragen. På plats presenterar också Ulla-Karin Barrett, varumärkesstrateg från The Fan Club sin uppskattade dragning med trendspaning från festivalen. Startskottet för turnén sker i Malmö den 14 november. 

- Att vi tar hit utställningen är en ren investering i svenskt näringsliv, säger Jessica Bjurström, VD på Komm.  

- Det är verkligen roligt att vi återigen får plocka hit vinnarbidragen från Cannes och dela med oss av dem. Vi hoppas och tror att den kreativa höjden ska inspirera på bred front. Kreativ kommunikation och reklam gynnar ju både annonsörer och konsumenter, säger Christian Alvesson, Försäljnings- och Marknadschef på Citypaketet.

- Nyss hemkommen från London som rep för Cannes Lions inspireras jag av 2018 års trender och fantastiska lejoncase - som i sig också länkar till historiska vinnare i kreativitet. Hur företag som byggt sina varumärken genom kreativ kommunikation, idag, decennier efter lejonvinsten, snittar 3,5 gånger högre börsvärden än sina konkurrenter*. Den här kvällen är mycket mer än inspiration - det är bevisligen bra affärer, avslutar Jessica Bjurström. 

* The Case for Creativity: Three Decades Evidence of the Link Between Imaginative Marketing and Commercial Success. James Hurman. Nyutgåva med eget kapitel om Cannes Lions och vinnande case.

För frågor, kontakta:
Nicole Lage-Vianna, projektledare, KOMM, nicole@komm.se, tel +46 701 41 88 91

Om KOMM
KOMM (Sveriges Kommunikationsbyråer) är en branschorganisation för alla typer av byråer inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media, mobil och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se

Om Cannes Lions
Cannes Lions är den internationellt mest prestigefyllda och omfattande kommunikationstävlingen, och samlar deltagare från hela världen. KOMM är sedan 2004 svensk representant för Cannes Lions. Läs mer om Cannes Lions www.canneslions.com.




Kontakt


Linda Nilsson

Tf vd KOMM

linda@komm.se