Här är de nominerade i Young Lions Sverige

Idag presenterar KOMM de nominerade team som har chansen att vinna Young Lions Sverige. Årets uppdragsgivare var SthlmOp och partner för tävlingen är Clear Channel Sverige.

- Just nu är vardagen och framtiden väldigt oviss för många unga personer. Det känns därför extra kul och viktigt att visa unga kreatörers talanger genom årets projekt som kräver både omtanke och passion för en mer levande stad. Vi ser verkligen fram emot att se alla nominerade bidrag, säger Karin Kilger, ansvarig för marknad och event på Clear Channel.

Juryn bestod utav Canan Yasar, Creative Director & Co-Founder, Obeya, Désirée Maurd, grundare av Juno Public Relations, Patrik Beskow, Founding Partner & Creative Director, AFFAIRS och Linnéa Lofjord, Head of Design, NORD ID.

- Det märks att briefen för årets Young Lions har skapat engagemang och ett extra djup i resonemangen. Det har resulterat i en mängd bidrag med spets och driv, bidrag som vill skapa nya beteenden och förändra sättet i hur vi tänker och agerar, säger Linnéa Lofjord, juryledamot. 

De nominerade är: 
DESIGN

Johanna Nyberg, Estrid och Sofia Skogquist, BCW
Bidragsnamn: Create Open 

Paola Alonso Chapel och Mathilda Helenasdotter, Priority
Bidragsnamn: :Part 2020

William Larsson, A+X och Gustav Olofsson Dahlberg, Identity Works
Bidragsnamn: Opan  

DIGITALT 
Nina Peldán och Hannah Håål, Volontaire
Bidragsnamn: OPEN AGENDA

Fjodor Brandt och Fredrik Sevandersson, We are More, 
Bidragsnamn: Open Brief 

Marcus Lundvall, BBDO Proximity och Oscar Tiberg, Honesty
Bidragsnamn: Tänk utanför tullarna 

PR
Nina Friman och Anna Boberg, Nord DDB
Bidragsnamn: [insert your name here]

Sofia Gustafsson och Maja Stampe, Garbergs
Bidragsnamn: A ticket to Creativity 

Anton Holmstrand och Jacob Eklöf, Volt
Bidragsnamn: Sthlm, Unlocked 

Vinnarna kommer att presenteras på en digital prisutdelning den 4 juni.


För mer information, kontakta:
Anna Magnberg, Projektledare
Telefon: 076 396 84 21
E-post: anna@komm.se

Om Cannes Young Lions
Young Lions Sweden är en uttagningstävling för den internationella tävlingen Young Lions i Cannes. Tävlingen är för kreatörer upp till 30 år som jobbar på byrå och man kan tävla i flera kategorier (PR, digitalt & design). Tävlingen går ut på att efter en given brief skapa exempelvis en varumärkesidentitet, PR-kampanj och/eller digital-kampanj beroende på vilket kategori man väljer att tävla i. Läs mer på www.komm.se.

Om Sveriges Kommunikationsbyråer
Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se

 

 




Kontakt


Linda Nilsson

Tf vd KOMM

linda@komm.se