Årets nominerade bidrag i tävlingens 23 kategorier är äntligen satta. Under årets Swedish Content Awards-gala, den 2 juni på Volvo Showroom i Kungsträdgården, belönas årets vinnare. Glöm inte att säkra din biljett!

Biljettförsäljningen till galan är öppen - här kan du säkra dina biljetter: https://events.komm.se/swedishcontentawards2022
 
De nominerade i årets Swedish Content Awards lyder (presenterade efter kategori: bidrag, tävlande företag och uppdragsgivare):
 
Bransch:
 
Fordon & Transport
Science-based targets-kampanjen, OTW, Volvo Group
FIAT 500 "Le Storie di Fosco", Onemotion IMC, FIAT Sverige
 
Service & Tjänster
Bättre tillsammans, Bonnier News Brand Studio, Allente
Hacka Karriären, Chiffer, Nackademin
Helt hemma, Coreworkers, SBC
 
Sport & Hälsa
Tillsammans Är Vi Hammarby, Diggin Larry & IK Stockholm, Hammarby Fotboll
Eldsjälsgalan 2021, Bonnier News Brand Studio, Folkspel
Sex frågor om sex, Scream & Valtech Radon, RFSU AB
Stadium Tracks, Glory Days, Stadium
 
Resor & Nöjen
Unibet - Hemmakänsla (Stolt huvudsponsor till Svensk Elitfotboll), Passion Lab, Unibet
Korthuset, Welcom, Liseberg
Hemma i Småland, Passion Lab, Destination Småland
 
Offentlig sektor & Samhällsinformation
Utan att passera gå, Gullers Grupp, Kriminalvården
Pantresan, Lundberg&Co, Returpack
Mönstringshandboken, Spoon, Plikt- och prövningsverket
Jag vill mönstra, Spoon, Plikt- och prövningsverket
 
Ideell verksamhet & Intresseorganisationer
Elitfotboll Dam - Visa Vägen, Passion Lab, Elitfotboll Dam
Min lön, Make Your Mark, Lärarförbundet
Jakten på makten, Unionen inhouse/Creo, Unionen
 
Finans & Försäkring
Märk för livet, BCW, Trygg-Hansa
Smoothie Shopping, Brand New Story, Nordax Bank
 
Detaljhandel
Lekia Ambassadören, Bonnier News Brand Studio, Lekia
ICA Vi älskar hela fotbollssverige, Passion Lab, ICA Sverige AB
Climate change your mind, Gullers Grupp, Alpro & Eat Foundation
ICA Måltidskampen, Passion Lab, ICA Sverige AB
 
Industri & Energi
Informationskampanj för effektavgift, OTW, Göteborg Energi
Bird in the Mine, Sandvik Group & Grandios/Dallas, Sandvik Group Communications
Nu släckas tusen juleljus, BBDO Nordics, E.ON
Att bygga tyst är en konst, Consid, Heda Sand&Betong
 
IT & Telekom
Not So White Guide, Obeya, Halebop
Din Digitala Skola, Bonnier News Brand Studio, Microsoft

Hantverk:
 
Årets Video B2B
What Volvo is to me, OTW, Volvo Group
Plastslöjd, BCW Stockholm, Håll Sverige Rent och Tekniska museet
 
Årets Video B2C
Korthuset, Welcom, Liseberg
Överraskningsfilmer, Passion Lab, Unibet
Icehotel – The making of an art suite, Swedish Lapland Visitors Board, Swedish Lapland Visitors Board i samarbete med Icehotel
 
Årets Podd
Bröst- och pungmeditation, Wenderfalck, Apotek Hjärtat
Borrmästarpodden – för dig som borrar i berg, Splay One, Epiroc Sverige
Utan att passera gå, Gullers Grupp, Kriminalvården
 
Årets kundtidning B2B
Working Wood, Chiffer, Setra Group
Din Digitala Skola, Bonnier News Brand Studio, Microsoft
Paper, OTW, Holmen Paper
Magasinet Lera, Chiffer, Byggkeramikrådet
 
Årets kundtidning B2C
Swedish Lapland – The Arctic Lifestyle Magazine, Swedish Lapland Visitors Board, Swedish Lapland Visitors Board
PALMBLADET, Bonnier News Brand Studio, Valengallerian / Point Properties
Value magasin, Spoon, SEB Private Wealth Management & Family Office
Läraren – Min lön, Make Your Mark, Lärarförbundet
 
Årets Sociala Medier
Football Lowlights, Post, AIK Fotboll och BenQ
Climate change your mind, Gullers Grupp, Alpro & Eat Foundation
Sounds of Lust - Sense me, Scream & Valtech Radon, RFSU AB
Korthuset, Welcom, Liseberg
 
Årets Reportage
Våldschocken, Make Your Mark, Lärarförbundet
Hur många gånger måste lärare slå larm?, OTW, Lärarnas Riksförbund
 
Årets Infografik
Märk för livet, BCW, Trygg-Hansa
Raketbetygen, Make Your Mark, Lärarförbundet
 
Årets Native
Minnas till Musik, Bonnier News Brand Studio, Svenska Kyrkan Malmö
Eldsjälsgalan 2021, Bonnier News Brand Studio, Folkspel
Volvo i populärkulturen, Make Your Mark, Volvo Cars Sweden
 
Specialpriser:
 
Varumärkesresa
Nyskapande sedan 1902, OTW, Stockholms Handelskammare
Trygg-Hansa: Content som ger ringar på vattnet, BCW, Trygg-Hansa
Pengapeppen, Alektum Group/ The Bond, Alektum Group
 
Effekt och engagemang
Utan att passera gå, Gullers Grupp, Kriminalvården
Volvospåret – ett minne för livet, We are More, Volvo Car Sverige
Sounds of Lust - Sense me, Scream & Valtech Radon, RFSU AB
Helt hemma, Coreworkers, SBC
 
Innovation
Lilla Italien, Spoon, Visit Halland
Märk för livet, BCW, Trygg-Hansa
Sounds of Lust - Sense me, Scream & Valtech Radon, RFSU AB
 
Medarbetarkommunikation
McSlider – McDonald's hub för medarbetarkommunikation, Birdh, McDonald's Sverige/Food Folk
Tillsammans genom pandemin, Tale, Praktikertjänst

Om Swedish Content Awards (SCA)
Swedish Content Awards arrangeras sedan i år av branschorganisationen Sveriges Kommunikationsbyråer. Tävlingen belönar de bästa produktionerna inom content marketing. År 2000 arrangerades tävlingen för första gången, då under namnet guldbladet. Ett viktigt syfte med tävlingen är att premiera god kvalitet och innovativa lösningar som har gett önskad effekt. Bra content marketing stärker varumärket, bygger lojalitet och skapar flera och bättre affärer. Alla tävlingsbidrag bedöms av en namnkunnig jury. Läs mer på swedishcontentawards.com/

Om Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM)
KOMM (Sveriges Kommunikationsbyråer) är en branschorganisation för byråer som verkar inom reklam, kommunikation, design, pr, event, content, digital, varumärke & media. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se

 


Kontakt


Linda Nilsson

VD Sveriges Kommunikationsbyråer

linda@komm.se

Emma Klingborg

PR & Kommunikation

emma@komm.se

070 29 04 135